Vlucht, aankomst en Hanoi City - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Rob en Maaike - WaarBenJij.nu Vlucht, aankomst en Hanoi City - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Rob en Maaike - WaarBenJij.nu

Vlucht, aankomst en Hanoi City

Door: Maaike

Blijf op de hoogte en volg Rob en Maaike

06 November 2012 | Vietnam, Hanoi

Zo’n lange vlucht is ontzettend saai. Daar valt dan ook bar weinig over te vertellen. Nouja, er valt wel wat over te vertellen; je voelt je nog steeds als een sardientje in een blikje, ondanks de extra ruimte, het eten is verrassend prima, in tegenstelling tot wat ik verwachtte... en er bestaan mensen die het volhouden om 9 uur lang non-stop Sudoku te spelen (het is echt waar, ik heb erop gelet!). Voor zover de vlucht.

De aankomst in Hanoi was een redelijke shock, maar gelukkig hadden wij een taxi naar het hotel die ons pal voor de deur dropte, anders was ik denk ik gillend weggerend. Overal, maar dan ook overal zie je scooters. Van alle kanten en uit alle hoeken. De stoep is onbegaanbaar vanwege het feit dat die dient als parkeerplaats voor de scooters, dus je bent als wandelaar gedwongen te laveren tussen goot, weg en winkelsteeg. Dit zou nog wel te doen zijn als niet overal waar jij enigszins veilig probeert te lopen mensen zitten, eten, dingen verkopen, slapen of gewoon in de weg staan. Stoplichten en zebrapaden zijn hier wel, maar ik geloof niet dat één local ze ook daadwerkelijk gebruikt. Oversteken doe je dus gewoon op de goede gok en vooral heel langzaam, zodat de auto's en scooters je goed kunnen zien, zodat ze om je heen kunnen scheuren. Een troost, het begint te wennen.

Wat ook begint te wennen is het afdingen als je iets koopt, ook al worden wij nu nog regelmatig afgezet heb ik het gevoel. Het is lastig in te schatten wat je hier voor bijvoorbeeld een stuk fruit moet betalen, aangezien het op elke straathoek verschilt. Hier geldt 'wat de gek ervoor geeft' en aangezien wij als onwetenden makkelijk te pakken zijn, gaat het hiermee nog al eens mis. Zo betalen wij snel 20.000 Dong te veel (ter vergelijking, dat is 1 dollar), maar we worden er steeds beter in. Ook met stokjes eten gaat ons redelijk goed af, vooral Rob is er erg op gebrand net zo snel met stokken leren te eten als dat hij thuis met een vork doet, wat redelijk hilarisch is. INTERRUPTIE: Dit is vooral afgunst vanuit Maaike, want het lukt er namelijk regelmatig niet, wat nog hilarischer is! ;)

De afgelopen drie dagen in Hanoi hebben we vooral aan sight seeing gedaan; een wandelroute hier, een marktje daar.. allemaal hartstikke boeiend voor jullie, ahum (maar foto's volgen nog!). Vooral het Army Museum en het Hanoi Prison waren indrukwekkend, daar zijn we een groot deel van vandaag mee kwijt geweest. Overal op straat word je aangesproken of je misschien een (fiets)taxi wil, maar natuurlijk zijn wij Hollanders zuinig, dus hebben we alles gelopen. Dat we nu geen stap meer kunnen verzetten, moeten we maar op de koop toenemen ;)

Op aanraden van Danny (mede-psv-fan van Rob waar we hier wat mee afgesproken hadden) hebben we voor de aankomende drie dagen een trip naar Halong Bay geboekt. Dit hebben we gecombineerd met een drie daags bezoek aan Sapa, dus de aankomende zes dagen zijn we druk!

Tot daarna ;)

xxx Rob & Maaike

  • 06 November 2012 - 18:38

    T (gok Maar Wie):

    Super vet! ik zou zo graag nog n keer gaan. al veel local food op? op de hoekjes van de straat enzo? In Halong bay heb je echt de mooiste natuur die ik ooit gezien heb. van die rare rotsen uit t water, waar je niks van snapt. ben nu al benieuwd naar de volgende update!

    groetjes

  • 06 November 2012 - 18:48

    Niek:

    Yoooo ouwe trekvogels!

    Ten eerste: Maaike je schrijft zoals je praat: leuk!
    Ten tweede: Het eetgedeelte: ook om te lezen hilarisch en herkenbaar! (rob aardige counter)!
    Ten terde: Blijf schrijven, very interesting!!

    Liefs van de dixy-hooligan

  • 06 November 2012 - 18:59

    Sabine :

    Jeej... Al veel gezien en meegemaakt lees ik... Leuke schrijfstijl, wat maakt dat ik meteen weer zin heb in jullie volgende verslag!! Dat van het verkeer..de wegen etc. Kan ik me helemaal voorstellen.... OMG wat een cultuurshock in t begin lijkt me. Leuk dat jullie die Danny hebben ontmoet daar. Veel plezier de komende week! Omdat ik erg nieuwsgierig ben...probeer ik ergens op Cuba op internet te komen..... Kan ik toch meelezen. En zelf wellicht iets posten op FB. ;) groetjesssssss

  • 07 November 2012 - 16:20

    Franka Lamers:

    Hoi Maaike en Rob,

    Wat een leuk verslag, ik ga jullie zeker volgen op deze site. Is het afscheid afgelopen zaterdag nog een beetje meegevallen? Het is toch raar als je voor een hele tijd weggaat, maar nu moeten jullie maar lekker genieten van alle landen en plaatsen waar je komt en Maaike.......je schrijft precies hetzelfde als je praat.

    Veel plezier nog daar en tot het volgende verslag.....

    Groetjes, Franka

  • 07 November 2012 - 21:03

    Sanne:

    Super schatjes!! Leuk om over jullie eerste indrukken te horen! Jullie lachen je volgens mij de hele dag kapot, goedzo haha!! Hoor/zie je veel Frans om je heen daar? Veel plezier in Halong bay, très romantique! xxx

  • 09 November 2012 - 11:37

    Jim:

    Hee mafkezen!

    Leuk verhaal, vooral het stuk over die scooters, haha ik hoorde je hier bijna gillen Maaike!
    Maar geniet ervan en drop some pictures!! :)
    Ltrr x

  • 11 November 2012 - 13:32

    Smoeke:

    Hoi lieve schatten,
    WAUW wat een mooie foto's.
    Ik had allang die plekken waar jullie heen gingen op gezocht op you tube.
    Gaaf hoor.
    Geniet ervan en maak nog veeeeeel meer van die foto's, dan kunnen wij mooi mee genieten.

    LFS Smoeke xxxxxxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rob en Maaike

Wij zijn Rob van Rij en Maaike Janssen en wij gaan op avontuur! :)

Actief sinds 16 Okt. 2012
Verslag gelezen: 836
Totaal aantal bezoekers 24742

Voorgaande reizen:

03 November 2012 - 31 Mei 2013

Rob en Maaike op avontuur

Landen bezocht: