Hoi An, Nha Trang, Dalat, Muine & Saigon - Reisverslag uit Ðảo Phú Quốc, Vietnam van Rob en Maaike - WaarBenJij.nu Hoi An, Nha Trang, Dalat, Muine & Saigon - Reisverslag uit Ðảo Phú Quốc, Vietnam van Rob en Maaike - WaarBenJij.nu

Hoi An, Nha Trang, Dalat, Muine & Saigon

Door: Maaike

Blijf op de hoogte en volg Rob en Maaike

30 November 2012 | Vietnam, Ðảo Phú Quốc

Het is nog maar twee weken geleden dat ik voor het laatst een update postte, maar ik moest in mijn 'dagboekje' nakijken wat we in die tijd precies allemaal gedaan hebben. Je doet hier zoveel in zo'n korte tijd!

De laatste dag in Sapa besloten we dat we de rit Sapa-Hanoi-Hue/Hoi An ietsiepietsie te lang vonden (al met al ben je dan 36 uur aan het reizen of wachten) en daarom boekten we snel een vliegticket van Hanoi naar Hoi An. Hoi An is een prachtig (en romantisch!) stadje aan de kust van midden-Vietnam en staat bekend om de grote hoeveelheid kledingmakers. In eerste instantie wilden we eigenlijk niets laten maken, maar uiteindelijk zijn we gezwicht voor een pak (Rob), Jas (Maaike), Broek (Maaike) en korte broek (Maaike, woepsie). In dit leuke stadje hebben we het uiteindelijk 6 dagen volgehouden, omdat het de laatste paar dagen nogal regende. Nouja, en omdat ChillChill Bar & WhyNot Bar (geweldige namen he?!) heel veel rumcola's schonken...en weten jullie wat die kostten? Helemaal niksss! OW HA! ;)

Na Hoi An hebben we weer een slaapbus genomen naar Nha Trang, een stadje dat bekend staat als het Lloret de Mar van Vietnam. Hier kan ik lang en kort over zijn, maar ook hier kan je avonden spenderen zonder al te veel geld uit te geven. Uiteindelijk hebben we daar een groepje bij elkaar geschraapt, bestaande uit twee Amerikanen, één Australier, één Noorse en één Canadese. Sinds Nha Trang reizen wij al ongeveer met z'n allen, wat heel gezellig is! Als je met zo'n grote groep bent, kan je bij een hostel of hotel goed onderhandelen over de prijs en dat is natuurlijk altijd handig (niet dat 10 dollar voor één nacht incl. airco nou een prijs is om over te zeiken, maar we hebben 'm toch liever voor 8 he?). Als groep huren we regelmatig scooters en scheuren we met z'n allen naar de dichtsbijzijnde waterval of gaan gewoon de omgeving verkennen. Ik kan inmiddels best prima scooterrijden, maar Rob was zeer in zijn sas met een 125CC exemplaar. Hij en onze Australische vriend Patrick konden een race dan ook niet achterwege laten. Wat ze wel even vergaten, was dat Mathilde en ik nog achterop zaten. Ach, we hadden een helm op hoor!

Na een paar dagen strand in Nha Trang besloten we dat het tijd werd voor een plaatsje wat meer richting de binnenlanden van Vietnam; DaLat. Een plaatsje waar je de tijd van de Franse kolonisatie nog goed kan merken; koffie, bakkerijen, aardbeien en zelfs Eiffeltorens! Helaas is de stad zelf foeilelijk en het klimaat zeer Europees ('s nachts ongeveer 10 graden), dus besloten we een eendaagse easyridertour te doen en daarna snel weer weg te gaan. De easyridertour was gelukkig wel de moeite waard; we mochten met ons groepje op de scooter achter een gids aan die ons vanalles van de omgeving van Dalat heeft verteld en heeft laten zien; onder andere de bloemenkwekerijen, een zijdefabriek (met van die vieze rupsen ja) en we hebben heerlijke weaselcoffee gedronken (wezel eet koffiebonen omhuld met vruchtvlees, poept de koffiebonen weer uit, men trekt koffie van die poep. Zo simpel is het. En wij kunnen het weten, want wij hebben het geproefd. Mocht iemand overigens interesse hebben in deze delicatesse; 550 euro en één kilo is voor jou!).

DaLat lieten we maar snel achter ons om toch maar weer terug te gaan naar de kust van Muine. We hadden ontzettend geluk met ons hotel, want we hadden een bungalowtje tussen de palmen in een tuintje vlak aan de zee voor maar liefst 12 dollar. De rest van de groep kwam later en aangezien het druk was, zaten we allemaal verspreid over het plaatsje. Omdat de rest veel later aankwam dan wij, hebben wij de dag met z'n tweeen gespendeerd aan alle highlights van Muine. We hebben 2 km door de fairy spring (een klein stroompje richting de zee) gelopen en zijn op een scooter op zoek gegaan naar de rode en witte zandduinen (prachtig bij zonsondergang, zie foto's).

De volgende dag zijn we maar weer in een bus gaan zitten (verrassend) op weg naar Ho Chi Minh City (Saigon), waar ik nu in een geweldig kitscherig hotel (gerund door een flamboyante homo met french manicure en mascara) het eerste deel van dit verslag zit te fabriceren. Morgen mogen we weer gezellig om 8 uur verzamelen om voor de middig even snel door de Cu Chi tunnels te rennen, om daarna de bus (jeeeej, alweer!) richting het eiland Phu Quoc nemen. Daar willen we ongeveer 4 nachten blijven om wat uit te rusten, want mensen, wat hebben wij het toch zwaar!! ;)

Oja trouwens, bedankt voor alle lieve en leuke reacties! Blijf dat vooral doen, het is heel leuk om te lezen. :)

Houdoe! xxx Rob & Maaike

Ps. wederom volgt hieronder een link naar de facebookfoto's: Volgen nog i.v.m. de Facebook blokkade via sommige providers in dit prachtige communistische land :)

Pps. en het bijgewerkte kaartje: https://maps.google.nl/maps/ms?msid=210547872313265924242.0004ce5c3ece276ea6817&msa=0&ll=17.978733,103.974609&spn=18.238809,28.256836

• 30 November 2012 - 15:35

Thomas:

Klinkt weer super goed :D zien jullie ook een beetje zon daar? Met julie 27 graden heb ej het beter voor mekaar dan ik met m'n -10 op het moment en n sneeuwstorm buiten :( Mooi dat jullie n groepje bij mekaar hebben gekregen. Lekker alles voor die paar centen doen:D Veel plezier met door die tunnes rennen.... ze zijn max 1 meter hoog haha. Dus hoop dat je niet claustrofobisch bent (hoe je dat ook schrijft) Veel plezier en kijk alweer uit naar t volgede verslag! xxx

• 30 November 2012 - 16:28

Marly:

Hey Rob en Maaike!
    Goed om te lezen dat jullie het zo naar jullie zin hebben!!
    Super gezellig dat jullie met een hele groep rondreizen en vanalles doen!
    Jullie hebben het beter bekeken want hier begint het alweer echt koud te worden!!
    Dat vele reizen zal ook wel vermoeiend zijn of niet?
    Heel veel plezier en ben benieuwd naar jullie volgende avonturen!
    XXX

• 30 November 2012 - 17:13

Franka Lamers:

Hoi Maaike en Rob,

Weer een heel leuk verslag om te lezen, ja nu is het gelukt, ik kreeg een mail dat er weer een reisverslag beschikbaar was, dus natuurlijk gelijk gelezen.
    Fijn dat jullie daar zo genieten (meestal!) en blijf dat vooral doen.
    Hier is het koud en mistig, dus is het voor ons allemaal leuk om weer zo'n zonnig verslag te krijgen.
    Blijf genieten en tot de volgende keer!
    Groetjes uit Groesbeek! Franka

• 30 November 2012 - 18:27

Henk En Kai:

23 november 2012 17:49 | Door: Henk en Kai
    Hallo Maaike en Rob .
    Vorige week kregen wij een mailtje van Johan (de vader van Maaike ) en die vertelde dat jullie in Azie zijn om een rondreisje (hmm???) te maken .
    Daarbij vertelde Johan ook dat jullie ook voornemens waren om Thailand te komen bekijken .
    Wij wonen sinds februari 2008 in Thailand en hebben het enorm naar de zin .
    Ondanks dat we jullie niet kennen zouden wij het enorm leuk vinden om jullie een (klein) gedeelte van het mooie en gastvrije Thailand en hun gebruiken aan jullie te laten zien ,zodat je bij thuiskomst tegen Johan kunnen vertellen hoe mooi wij wonen en hoe mooi Thailand is .
    Denk dat Johan na het zien van jullie foto's en het beluisteren van jullie verhalen ook wel een keer zin krijgt in een reis naar het land van de glimlach.
    Denk dat jullie ons mailadres kunnen zien en anders graag even laten horen als dat niet zo is .
    Wij kunnen dan op tijd kontakt met elkaar opnemen over jullie verblijf in Thailand en een paar dagen bij ons in Chon Buri .Wij wensen jullie een prachtige en avontuurlijke reis en tot horens .
    Henk en

• 30 November 2012 - 18:46

Fam. Roelofs:

Hallo Maaike en Rob,

Geweldig om dit allemaal te zien en mee te maken denk ik zo. Fijn dat je zo gemakkelijk andere mensen vindt die ook rondreizen.Jullie engels zal wel met sprongen vooruit gaan. Ook mooi dat er zo,n leuke reaktie komt uit Thailand van Henk en Kai.
    We lezen jullie avonturen met veel plezier.
    Groetjes Huub Gera Roel en Kim

• 30 November 2012 - 19:16

Jolein:

Hoi Maaike en Rob,

Echt super leuk om te lezen wat jullie allemaal al hebben meegemaakt! :)
    Ik ben elke keer weer benieuwd als er een nieuw verslag is,
    en het lijkt erop dat jullie het heel erg naar jullie zin hebben daar haha!
    En Maaike je schrijft echt heel vermakelijk ;p
    Ik wens jullie nog heeeeeeeel veel plezier, en misschien kunnen thomas en ik binnen kort even met jullie skypen??

xxxxxx Jolein

• 01 December 2012 - 07:30

Sinterklaas:

Lieve Maaike en Rob,

Vanaf 17 november zijn Sint en Piet weer in Nederland
    Want zoals jullie weten is hij elk jaar een trouwe klant
    En jullie zullen ook vast wel weten
    Dat hij dan niemand zal vergeten
    Als geheugensteuntje heeft hij alle namen opgeschreven
    Maar waar zijn die Maaike en Rob toch gebleven??
    Hij kan ze niet meer vinden in zijn grote boek
    Zijn die twee dan nu toch echt zoek???
    Maar ook Sint kent het gemak van internet
    En weet dat je het zonder "google"tegenwoordig niet redt
    Dus vlug jullie namen ingegeven daar
    En ja hoor: "waar ben je nu" komt tevoorschijn, echt waar
    Jullie zijn dus vertrokken naar het buitenland voor een maand of zeven
    Om veel landen te bekijken en van alles te beleven
    Van Vietnam tot Indonesie en zelfs Australie misschien
    Dan zullen jullie zeker veel van de wereld gaan zien
    Met jullie reisdagboek kan iedereen jullie volgen in Nederland
    En lezen waar jullie nu weer zijn "gestrand"
    De Sint geniet echt van jullie mooie reisverslagen
    Daar hoor je hem ook zeker niet over klagen
    Daarom: blijf maar lekker genieten
    Heel veel groeten van de Sint en zijn Pieten!

• 01 December 2012 - 11:23

Janne:

Lieve Robbie en fluis,

Wat een geweldig verhaal weer! Jullie maken daar zoveel mee, kan me indenken dat je soms even goed moet nadenken wat wanneer was en waar jullie al allemaal zijn geweest. Maar Maik op een scooter kan ik me nog totaal niet indenken haha :p Kijk al weer uit naar het volgende verhaal en de foto's natuurlijk! Binnenkort maar weer eens skypen :) En Robbie, wat moet ik nu zonder je vanavond met PSV-Ajax?!

Dikke kus Janus

• 01 December 2012 - 12:38

Rob En Maaike :

Lieve mensen, wat een leuke reacties toch weer (en snel)!! Heel erg bedankt :)
    @Thomas; Die tunnels waren verschrikkelijk, ik ben er na 20 meter uit gegaan, werd helemaal gek. Hoe is het in Finland? En met Daan, veel leuker zo zeker? Liefs!
    @Marly; het reizen is zeker vermoeiend en zeker niet altijd leuk (ben van plan nog een editie 'wat is er allemaal niet leuk aan' verslag te maken), maar het is het wel waard! Hoe is het in het koude Venray? En met Jim? xxx
    @Tante Gera & Franka; Kei leuk dat jullie elke keer reageren, fijn om te weten dat mijn verhalen boeien haha. We hebben het verschrikkelijk naar ons zin, maar ik mis thuis en iedereen wel hoor! xxx
    @Henk & Kai; ik heb een mailtje gestuurd! Groetjes!
    @Jolein; haha, vermakelijk zegt ze dan! :P Wel leuk hoor, dat je ons volgt! :D Snel skypen, Thomie weet wel wanneer we er zijn! xx
    @Sinterklaas; kunt u alstublieft uw naam bekend maken of op zijn minst een hint geven, want wij (lees: ik) zijn heel nieuwsgierig!! ;P
    @Anus (ja, u leest het goed; anus); mijn grote liefde! Snel skypen weer wij en de foto's volgen snel. En breng Rob nou niet op ideeen, die wedstrijd wordt midden in de nacht uitgezonden hier haha. Lobi xxx

• 01 December 2012 - 15:03

Lotte:

Hee Maaike,

Leuk om jullie verhalen te lezen, hier in aardappelland toch net wat anders haha, maar wij hebben Sint nu :)! Geniet vooral nog heel veel!

Xx Lotte (mocht je er meer kennen, ik ben het je ranger bitch ;) )

• 01 December 2012 - 15:17

Sinterklaas:

Hallo Rob en Maaike,

Zoals gevraagd: hierbij een hint
    Want wie is toch die dichtende Sint?
    Een dag eerder had hij al gereageerd
    Onder de eigen naam, dat is toch niet verkeerd?
    Maar 5 december is de dag dat hij zijn verjaardag gaat vieren
    Dit jaar bij een gezin dat bestaat uit vieren
    2 kleine kinderen zijn daar dan ook bij
    Want die maakt de Sint dan graag heel erg blij.

Heel veel groetjes van Sinterklaas!

• 01 December 2012 - 22:12

Sabine Aldenhoven:

heerlijk om weer verder mee te kunnen lezen Rob, en Maaike.... zo beleef je Vietnam echt mee.... Ben erg benieuwd als ik eerdaags daar ben en zo... Ik beneid jullie, dat jullie zo fijn samen dit kunnen doen. Zelf zal ik dit ( gezien relatiebreuk) toch alleen moeten gaan ondernemen. Maar ook ik zal veel mensen gaan leren kennen onderweg. Wat mij in Cuba onlangs al erg goed afging. ;) Have fun en tot het volgende verslag... Groeten UUT KUUK !

• 01 December 2012 - 22:21

Sabine Aldenhoven:

Het moest dus zijn ; benijd. hahahaha maar goed.

@ Henk en Kai: Ik ken jullie natuurlijk ook niet, maar ik zou graag in contact komen, omdat ik binnen enkele maanden ook op wereldreis ga. Ik start in Thailand namelijk.

Groetjes uit Cuijk, Noord Brabant
    Sabine Aldenhoven
    sabine.aldenhoven@gmail.com

• 03 December 2012 - 15:09

Smoeke:

Hoi Lieve schatten
    Dit is het mooiste verhaal/boek wat ik in mijn leven heb gelezen. En ik lees veel en leef al lang, Rob kan het weten ha ha.
    Zo spannend en vermakelijk dat je het liefst zo snel mogelijk het volgende hoofdstuk wilt lezen.............
    En dan ook nog prachtige plaatjes erbij, wat wil je nog meer. Super leuk!
    Geniet van jullie prachtige tijd.

Ook nog een vette knuf van Eva.
    xxxxxxxxxxxxxxxSmoeke

• 04 December 2012 - 05:53

Rob En Maaike :

@Sinterklaas; wat leuk dat u het feest gaat vieren bij een gezin van vier, zijn die twee kleine kinderen dan ook toevallig ook kleinkinderen? :) Veel plezier!
    @Lotte; alsof ik jou nog ken! ;) Haha leuk dat je het leest, veel succes in aardappelland en doe iedereen de groetjes van me. xxx
    @Sabine; het is leuk om te horen dat iedereen het zo leuk vindt en leuk dat je ook gaat reizen, veel plezier daarmee! x
    @Smoeke; laten we hopen dat het boek niet gaat vervelen dan! We gaan snel skypen & een dikke knuf voor Eva! xxx

• 04 December 2012 - 13:21

Knalgeit:

OOHH AHH?! Kost dat gewoon helemoaal nikks?? Haha! Het blijft toch altijd leuk om de verhaaltjes te lezen. Op de een of andere manier hoor ik Maaike in mijn gedachte altijd op de achtergrond. OOH AHH!
    Alleen die 4 dagen rust gaat echt te veur! Wij hier zweten voor de euro's en jullie zeuren al na een busreisje;)
    Veel plezier daaro en Geniet!

En Robbie, psv is helemoaal nikss!! Billenkoek kregen ze;)

Ltrrr

• 04 December 2012 - 20:03

Stefanie:

Lieve Maaike en Rob!
    Ik lees jullie verhalen met veel plezier want terwijl je leest lijkt net of Maaike tegen je zit te praten.
    Maar goed dat je een dagboekje bij hebt, want het zou toch zonde zijn als je al deze mooi dingen vergeet ;)
    Heel veel kussen en ik wacht met smart op jullie nieuwe avonturen!!
    xxxxxx Steef

• 05 December 2012 - 09:48

Jo En Petra :

Hallo Maaike en Rob,

Nu een iets latere reactie, had even niet zoveel tijd om te reageren maar wat een leuk verslag weer, maaike je schrijft echt zoals je ook praat en wat maken jullie veel mee, echt genieten, want dit doe je maar 1 keer in je leven denk ik, en dat Henk en cai jullie uitnodigen om daar te komen wat gaaf kun je ons daarover ook bijpraten hoe het daar is allemaal, nog een heel geweldige tijd samen en genieten van alle mooie dingen die jullie mee mogen maken.
    Groetjes uit het koude milsbeek

• 17 December 2012 - 11:18

Sanne:

Lieverds! Wat een fantastisch verhaal weer! Heb ervan genoten! Mai ik hoor je helemaal praten, lachen en proesten in m'n hoofd hahaha! Ik weet van bepaalde plekjes precies waar jullie rondlopen, heerlijk om al die herinneringen weer terug te halen. Nu richting Kerst...gaan jullie dat in Cambodja vieren? Thomas&ik zaten toen in Siem Reap met cocktails en bij de kerstboom haha ben benieuwd naar jullie nieuwe avonturen! xxxxx

• 17 December 2012 - 11:18

Sanne: